Bestellen & Bezorgen

Bestellen

Een bestelling plaatsen bij Sooco is zo gepiept. Je plaatst je favoriete artikel met een minimaal aantal klikken in je winkelmand, bepaalt zelf hoe je wilt betalen. Hoe makkelijk kan het zijn! Alle prijzen op Sooco.nl zijn trouwens inclusief BTW. En ohja, de standaard verzending is gratis vanaf een minimale bestelwaarde van €30,-! 

Zo plaats je een bestelling:

1. Kies een product uit de webshop. Vind je het lastig om een product te vinden? Schakel dan de hulp in van de productcategorieën op iedere pagina of van onze verbeterde zoekfilters aan de bovenkant, waarbij je bijvoorbeeld op merk, maat of kleur kan zoeken. 

2. Als je jouw product hebt gevonden, selecteer je de juiste maat en (eventueel) de juiste kleur. Als jij jouw maat niet kan selecteren, dan is deze helaas niet meer op voorraad. Misschien dat jouw maat in een andere kleur nog wel voorradig is? Klik na het selecteren op de button “In shoppingbag”. 

3. De shoppingbag verschijnt in beeld en toont een overzicht van de door jou verzamelde producten. Heb je meerdere mooie schoenen gezien? Herhaal dan stappen 1 en 2. 

4. Klaar met shoppen? Klik dan op “afrekenen” of op de winkeltas. Heb je nog niet ingelogd, dan verschijnt er een scherm waar je je inloggegevens in kan vullen. Je kan ook zonder account een bestelling plaatsen, klik hiervoor op “Doorgaan naar kassa”. Vervolgens is het tijd om je aflevergegevens door te geven. Wanneer je dit gedaan hebt, klik je op “Volgende stap”. 

5. Bij de volgende stap kun je de gewenste bezorgmethode selecteren. Hieruit kun je kiezen tussen “Thuisbezorgen”, “Afhalen in onze winkel” en “Afhalen bij een DHL Parcelshop”. Bij deze stap is het mogelijk om een kortingscode in te vullen of een waardebon te verzilveren. Klik vervolgens op “Volgende stap” om door te gaan naar de pagina voor jouw gegevens.

6. Op de pagina van de gegevens kun je je gegevens controleren, indien je nog geen account hebt of voor het inloggen via een gastaccount hebt gekozen kun je hier je gegevens en afleveradres invullen.

7. Als je bij de betaling bent aangekomen selecteer je de gewenste betalingsmethode. Hierbij heb je de keuze uit IDeal, Paypal, Mastercard en Visa. Klik na het kiezen van de betaalmethode op de knop “Afrekenen” om je bestelling te bevestigen. 

8. Controleer nog één keer of alle gegevens kloppen, want het zou vervelend zijn als jouw schoenen bij het verkeerde adres afgeleverd worden. Door je bestelling te bevestigen ga je akkoord met de algemene voorwaarden en privacystatement van Sooco. 

9. Wanneer je je aankoop hebt bevestigd, word je doorgestuurd naar de betalingsomgeving van de door jou gekozen betalingsmethode.  

Denk je toch ergens een fout te hebben gemaakt, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. 

Bezorgen

Je bestelling volgen

Gek idee he, je bestelt en betaalt iets online waar je eerst nog niks van terug ziet. Logisch dat jij graag wilt weten wat er met je pakketje gebeurt en waar in het bestelproces je nieuwe schoenen zich bevinden. 

Hoe volg ik mijn bestelling?

Zodra jouw bestelling is verzonden, ontvang je een e-mail met een Track & Trace code. Met deze code heb je de mogelijkheid de status van jouw pakket te controleren op www.tracktrace.nl. 

Hoe zie ik de actuele status van mijn bestelling? 

Als je inlogt op jouw account, zie je bij “mijn bestellingen” de actuele status van jouw bestelling. Zodra de bestelling de status “voltooid” heeft, is deze overgedragen aan DHL. 

Sooco doet uiteraard haar best om je bestelling zo snel mogelijk bij je af te leveren. Artikelen die op voorraad liggen in ons centrale magazijn kunnen de volgende dag geleverd worden, als je voor 20:00 besteld. De andere artikelen hebben een levertijd van 2 tot 5 werkdagen. 

Op de artikeldetailpagina kun je de specifieke levertijd zien per artikel. Selecteer jouw maat en de specifieke levertijd verschijnt onder de maat.

Nieuwsgierig naar de status van je bestelling?

Heb je na de aangegeven 5 werkdagen nog geen pakket of status e-mails van ons mogen ontvangen en ben je nieuwsgierig naar de status van je bestelling? 

Neem dan contact op via e-mail: klantenservice@sooco.nl, vermeld in de e-mail a.u.b. je bestelnummer en klantnummer. Of stel je vraag via het contactformulier. Je vraag wordt zo spoedig mogelijk in behandeling genomen.