• Gratis bezorgd vanaf €30,- in Nederland
  • Gratis retour binnen Nederland
  • Veilig online betalen
  • 14 dagen niet goed, geld terug
  • Snelle levering 2 tot 5 werkdagen

Klachtenprocedure

Heeft u onverhoopt een klacht over een artikel die u in onze webshop hebt gekocht, dan kunt u hiervan een foto maken en deze sturen naar webshop@sooco.nl onder vermelding van het ordernummer. Wij zullen deze klacht aan de hand van de foto('s) proberen te beoordelen en u hierover berichten. Mochten wij er niet uitkomen dan zullen wij u vragen om het artikel kosteloos naar ons op te sturen via een DHL servicepoint. Zodra wij de klacht over een artikel of onze dienstverlening binnenkrijgen, zullen wij zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 2 werkdagen contact met u opnemen om de oplossing met u te bespreken.

Algemene vragen of klachten die niet voldoende door de klantenservice zijn opgelost kunt u stellen aan webshop@sooco.nl. Binnen 1 tot 5 dagen ontvangt u hiervan bericht. Extern kunt u ook klachten indienen bij de Thuiswinkelorganisatie. U vindt het klachtenformulier en contactgegevens op het consumenten gedeelte van de site www.thuiswinkel.org. Als klachtenbemiddeling niet tot het gewenste resultaat leidt, is er een zogenaamd geschil ontstaan. U kunt dit geschil aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).


Niet blij met jouw nieuwe schoenen of is er iets kapot? Dat is vervelend. Maar dat lossen wij meteen voor je op.

Wat moet je doen? Stuur foto’s van de klacht, het gehele paar en de onderkant naar klantenservice@sooco.nl. We streven ernaar om binnen 24 uur (op werkdagen) op jouw klacht te reageren en nemen deze – na het ontvangen van jouw bericht – direct in behandeling. Helaas kan het ook soms een werkweek duren voordat je een volledig antwoord krijgt, heb dan nog eventjes geduld, we doen ons best.


Je snapt vast wel dat niet alle klachten vergoed worden. Denk bijvoorbeeld aan:

- Slijtage van zolen en hakken;

- Kale neuzen;

- En andere gebreken die door een verkeerd of langdurig/verkeerd gebruik veroorzaakt zijn en die de verkoper niet verwijtbaar zijn.


Heeft jouw klacht niets met schoenen of andere gekochte producten te maken en omhelst het iets anders – bijvoorbeeld de service van Sooco? Laat het ons dan alsjeblieft weten door ons te bellen op +31 (0)545 - 25 10 45 of door te mailen naar klantenservice@sooco.nl.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Sooco