• Gratis bezorgd vanaf €30,- in Nederland
  • Gratis retour binnen Nederland
  • Veilig online betalen
  • 14 dagen niet goed, geld terug
  • Snelle levering 2 tot 5 werkdagen

Veelgestelde vragen

Algemeen

  • Hoe kan ik een artikel zoeken?
    Om een artikel te zoeken zijn er verschillende mogelijkheden. Ten eerste kun je zoeken op bijvoorbeeld merk, naam of artikelnummer in het zoekvenster links bovenin het scherm. Ook kun je zoeken door te klikken op dames-, heren-, jongens- of meisjesschoenen in het menu. Vervolgens kun je dan weer op details filteren, zoals de maat en de kleur.
  • Hoe kan ik mijn schoenmaat bepalen?
    Weet je niet welke maat je hebt? Maak dan gebruik van onze maattabellen.

  • Hoe neem ik contact op met de webshop van Schuurman Schoenen?
    Bij vragen en klachten kun je ons bereiken via onderstaande gegevens:
    Telefoonnummer: 0545-251045
    Telefonisch zijn wij bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 21:00 uur en op zaterdag tussen 09:00 uur en 17:00 uur.
    E-mail: klantenservice@sooco.nl

    Heb je ons op woensdag gemaild? Dan proberen wij die woensdag nog je mail te beantwoorden. Of ter wel op dezelfde dag kun je reactie van ons terug verwachten.
    Houdt je ordernummer altijd bij de hand. Zo kunnen wij je sneller helpen!

    Correspondentieadres:
    Sooco
    Parallelweg 44
    7161 AG Neede
    Nederland

  • Kan ik een artikel nog bestellen als deze op uitverkocht staat?
    Nee dit kan niet. Als de melding “uitverkocht” zichtbaar is dan is deze op dit moment helaas niet meer leverbaar.
  • Zit er verschil tussen de prijzen in de filialen en de webshop?
    Nee. Of je nou een paar schoenen in onze winkel koopt of via de webshop, de prijs is hetzelfde.

Account

Bestellen

  • Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?
    Vanaf het moment dat je je bestelling geplaatst hebt tot het moment dat de bestelling bij jou thuis wordt afgeleverd houdt Sooco je op de hoogte!
    Als je bent ingelogd kun je onder “Mijn bestellingen” de status van jouw bestelling volgen. Of jouw order in behandeling is genomen en of deze al onderweg is.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?
    Twijfel je uiteindelijk toch over je bestelling en wil je het annuleren? Neem dan contact op met onze klantenservice: 0545-251045 of stuur een e-mail naar klantenservice@sooco.nl (bereikbaar op werkdagen van 09:00 uur tot 21:00 uur en op zaterdag van 09:00 uur tot 17:00 uur).
    Als je bestelling nog niet is verzonden kan deze uiteraard nog worden geannuleerd.
    Is je bestelling toch al verzonden? Dan kun je deze kosteloos retour sturen met het bijgevoegd retourformulier.

  • Waar kan ik mijn ordernummer vinden?
    Jouw ordernummer kun je vinden in de bevestigingsmail die je ontvangt na het plaatsen van jouw bestelling. Ook staat het ordernummer onder “Mijn bestellingen” en is deze vermeld bij jouw betalingskenmerk.

Betalen

  • Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
    Bij Sooco kun je via verschillende methodes betalen. Namelijk via iDeal (betalen d.m.v. internetbankieren), een VVV Cadeaukaart, een Creditcard (Visa of Mastercard) of via Paypal.
    Woon je in België en wil je ook graag schoenen bestellen op Sooco? Geen probleem! Ook voor onze Belgische klanten hebben we verschillende betaalmogelijkheden. Daarvoor hebben we ING Homepay, Belfius Direct Net, KCB/CBC Online en Mister Cash.
  • Ik heb mijn betaling niet afgerond. Hoe bestel ik nu?
    Niks aan de hand! Je kunt jouw bestelling terug vinden in “Mijn account”. Door hier naar “Mijn bestellingen” te gaan, kun je je ordernummer vinden. Als je hier vervolgens op klikt, kun je de betaling voortzetten. Lukt dit toch niet en krijg je een foutmelding? Dan kun je het beste het artikel opnieuw bestellen. Bestellingen die niet (volledig) zijn betaald, worden niet in behandeling genomen.
  • Is het veilig om via Sooco te betalen?
    Ja, dit is veilig. Sooco maakt gebruik van de SSL technologie (Secure Socket Layer). Hiermee worden jouw gegevens die je hebt opgegeven beschermd en kunnen ze niet ergens anders over het internet terecht komen.
  • Kan ik cadeaubonnen inruilen bij mijn bestelling?
    Momenteel is het alleen nog mogelijk om je VVV Giftcard online in te leveren. Dit kan nog niet in onze winkel. De fashioncheque kun je wel in onze winkel inleveren.
  • Waar kan ik mijn kortingscode invullen?
    Je kortingscode kun je invullen in stap 1 van het bestelproces. Dit kan namelijk al wanneer je een product in de winkelwagen hebt geplaatst.

Bezorgen

  • Hoe kan ik bestellen?

    Bestellen bij Sooco is heel simpel. Als je het product hebt gevonden dat je wilt bestellen dan klik je op “In shoppingbag”. Vervolgens zie je dan rechtsboven in dat het product is toegevoegd aan je shoppingbag. Wil je nog een product toevoegen? Doe dit dan op zelfde manier. Als je de bestelling wilt gaan plaatsen klik dan op “Afrekenen”, deze knop vind je in de shoppingbag. Volg dan de stappen die worden aangegeven en zo kun je je bestelling plaatsen.

  • Hoe weet ik dat mijn bestelling goed bij Sooco is aangekomen?
    Als je jouw bestelling hebt voltooid, ontvang je een bevestiging per e-mail. Je ontvangt ook een e-mail nadat je de betaling hebt afgerond. Ben je er als nog niet zeker van dat het allemaal goed is gegaan? Kijk dan onder “Mijn bestellingen”. Hier vind je een overzicht van al jouw geplaatste bestellingen.
  • Kan ik mijn bestelling onder rembours laten bezorgen?
    Nee, het is niet mogelijk om jouw bestelling onder rembours bij je te laten bezorgen.
  • Kan ik mijn bestelling ook naar het buitenland laten versturen?
    Sooco bezorgt niet alleen in Nederland maar ook naar het buitenland. Hiervoor worden wel verzendkosten in rekening gebracht. Deze kosten verschillen per land en worden automatisch verrekend voordat je de bestelling bevestigd. Verzending naar België en Duitsland kost €3,95
    De levertijd van het versturen naar het buitenland zal langer duren van 2 tot 5 werkdagen.
  • Kan ik mijn schoenen ergens anders laten bezorgen?
    Dat kan zeker. De bestelling wordt verstuurd naar het door jouw opgegeven adres. Of dit nou op jouw werk is, bij de buren of bij jouw thuis, dat maakt niet uit.

    DHL Parcelshops
    Wil jij jouw bestelling zelf ophalen? Dat kan ook! Het is namelijk mogelijk om je bestelling op te halen bij één van de 2000 DL ServicePoints in Nederland. Tijdens het afrekenproces kun je zelf aangeven bij welk DHL ServicePoint je de bestelling wilt afhalen.

    Afhalen in de winkel
    Ook kun je er voor kiezen om je bestelling op te halen in onze Sooco Footbar Store in Enschede, dit kun je aanvinken in het afrekenproces! Het adres van de Sooco Footbar Store is als volgt:
    Langestraat 27a
    7511HB
    Enschede

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?
    Sooco probeert jouw bestelling binnen 1 tot 5 werkdagen bij jou thuis afleveren! 
  • Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?
    Zit jouw bestelling boven de €30,-? Dan betaal je geen verzendkosten. Bij bestelling onder de €30,- rekenen wij een bedrag van €3,95 verzendkosten bij verzending binnen Nederland.
    De verzendkosten voor pakketverzending naar België en Duitsland is standaard €3,95.

Contact

Ruilen / Retourneren

  • Hoe dien ik een klacht in?
    Wanneer je met je klacht naar de winkel komt, neem dan a.u.b. je factuur mee. Dan zullen we er samen naar kijken en met een oplossing komen.
    Heb je een klacht over een product die je via onze webshop hebt besteld? Dan kun je hiervan duidelijke foto’s mailen naar klantenservice@sooco.nl onder vermelding van het ordernummer. Aan de hand van de foto’s proberen we de klacht te beoordelen en zullen we je hier over berichten. Het kan zijn dat we aan de hand van de foto’s er niet uitkomen, dan zullen we je vragen om het product (kosteloos) naar ons op te sturen via een DHL ServicePoint.
    Zodra er een klacht bij Sooco binnen komt, kun je binnen 2 werkdagen reactie van ons verwachten.
  • Hoe kan ik mijn bestelling ruilen of retour sturen?
    Binnen 30 dagen na levering kun je jouw bestelling ruilen of retour sturen. We zorgen er dan voor dat je retourzending zo goed en zo snel mogelijk wordt behandelt.
    Voor meer informatie over het ruilen en retourneren klik hier.
  • Waar kan ik mijn ruil- of retourzending afleveren?
    Je kunt je bestelling afgeven bij een DHL ServicePoint bij jou in de buurt. Vervolgens wordt je bestelling dan kosteloos (alleen in Nederland) retour gestuurd naar het retouradres van Sooco.
    Retouradres:
    Sooco
    Parallelweg 44
    7161 AG Neede
    Nederland
  • Wanneer ontvang ik het geld van mijn bestelling retour?
    Nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de retournering ontvang je binnen 30 dagen alle betalingen van ons terug. Sooco betaald het bedrag terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt uitgevoerd. Er zullen geen extra kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met de terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.

  • Wat zijn de kosten van het ruilen of retour sturen van mijn bestelling?
    Wil je jouw bestelling terug sturen wegens andere verwachtingen of zijn de schoenen in de verkeerde maat besteld? Dan kun je ze gratis* ruilen/retourneren door het pakket, inclusief adressticker, in te leveren bij een DHL ServicePoint bij jou in de buurt.
    Vermeld het volgende retouradres: Sooco, Parallelweg 44, 7161 AG te Neede.
    Ga je liever naar onze winkel in Enschede? Dat kan, neem dan je retourzending mee naar de winkel.
    Ook is het mogelijk om je bestelling via Post NL retour te sturen. De kosten zijn voor eigen rekening en bedragen dan €6,95.
    *Let op! Voor retourzendingen vanuit het buitenland worden door DHL wel kosten in rekening gebracht (afhankelijk per land).

Schoenen onderhoud

  • Gevet leer (ge-oiled nubuck)
    Hoe herken je gevet leer (ge-olied nubuck)?
    Het oppervlak ziet er ruw en olieachtig uit en bestaat uit zacht materiaal.
    Wat is het karakter?
    Het is gemaakt van de buitenzijde van een dierenhuid en is geschuurd en geïmpregneerd met oliën.
    Waarom onderhouden?
    Om ge-oliede nubuck schoenen zacht en soepel te houden is het nodig om ze opnieuw met olie te behandelen.
    Wat zijn veel voorkomende materiaal namen?
    Olieachtig leer, vet leer, mat leer, zak glanzend leer.
    Tip!
    Door dit materiaal met een schoenverzorgingsproduct te behandelen zien je schoenen er altijd donkerder uit!
  • Gevet leer (ge-waxed nubuck)
    Hoe herken je gevet leer (ge-waxed nubuck)?
    Het oppervlak van gevet leer oogt ruw en voelt vettig aan. Dit komt omdat het erg stijf materiaal is.
    Wat is het karakter?
    Het is gemaakt van de buitenzijde van een dierenhuid en is geschuurd en geïmpregneerd met wassen.
    Waarom onderhouden?
    Wil je de schoenen zacht en soepel houden? Dan is het nodig om ze opnieuw met was te behandelen, ook herstelt het de originele kleur.
    Wat zijn veel voorkomende materiaal namen?
    Vet leer, mat leer, zwak glanzend leer.
    Tip!
    De schoenverzorgingsproducten voor dit materiaal bevatten olie. Olie maakt de schoen altijd wat donkerder na behandeling.
  • Glad leer
    Hoe herken je glad leer?
    Het oppervlak voelt glad aan en is voorzien van medium/hoogglans. Glad leer kan bedrukt worden.
    Wat is het karakter?
    Glad leer is gemaakt van de buitenzijde van een dierenhuid (rund, varken, kalf). Het is een natuurlijk materiaal dat dient te ademen.
    Waarom onderhouden?
    Bij leren schoenen is het belangrijk om het leer zacht en soepel te houden en om te voorkomen dat het uitdroogt. Het is niet alleen goed voor het herstellen van de kleur maar ook beschermt het de schoenen tegen water en vuil. Daarnaast komt de prachtige glans van je schoenen terug!
    Wat zijn veel voorkomende materiaal namen?
    Nappa leer, Perlato leer, Analine leer, mode leer, bedrukt leer, reptiel leer.
    Tip!
    Zijn je leren schoenen nog nat? Poets ze dan niet! Anders raakt de schoencrème gemengd met het water en zo kan het moeilijk drogen.
  • Gladleer (Metallic leer)
    Hoe herken je glad (metallic) leer?
    Metallic leer herken je aan de glanzende oppervlak bestrooid met fijne metallic deeltjes met medium/hoogglans. Ook voelt het leer erg glad aan!
    Wat is het karakter?
    Het karakter is gecoat leer/metallic geverfd leer.
    Waarom onderhouden?
    Door de schoen te onderhouden herstel je de metallic-look van je schoenen.
    Wat zijn veel voorkomende materiaal namen?
    Metallic gecoat leer, leer met zilver-look, leer met goud-look, leer met brons-look.
    Tip!
    Om te voorkomen dat het materiaal beschadigt kun je bij het opbrengen van metallic producten het best gebruik maken van een zachte doek.
  • Lakleer
    Hoe herken je lak leer?
    Lak leer glanst zeer sterk en heeft een erg glad oppervlak
    Wat is het karakter?
    Het is gecoat leer en de coating is gemaakt van PVC of PU.
    Waarom onderhouden?
    Lak leer trekt helaas snel stof aan. Om het stof en vuil van je schoenen te verwijderen is het slim om je schoenen regelmatig te reinigen. Zo haal je die prachtige glans van je schoenen terug!
    Wat zijn veel voorkomende materiaal namen?
    Hoogglanzend leer, glanzend gecoat leer.
    Tip!
    Bij het op brengen en uitwrijven van lak leer schoenverzorgingsproducten kun je het beste een zachte doek gebruiken!
  • Nubuck
    Hoe herken je nubuck?
    Het oppervlak van nubuck voelt/lijkt ruw en is niet hartig.
    Wat is het karakter?
    Het nubuck leer is gemaakt van de buitenzijde van een dierenhuid en is licht geschuurd.
    Waarom onderhouden?
    Om nubuck schoenen zacht en soepel te houden is olie nodig. Ook zorgt het voor het herstellen van de originele kleur!
    Wat zijn veel voorkomende materiaal namen?
    Geschuurd leer, mat leer, zwak glanzend leer, ruw leer.
    Tip!
    Behandel nubuck nooit met gewone schoen crème! Dan gaat het nubuck absorberen en verliest het haar originele look. Dat zou zonde zijn!
  • Suéde
    Hoe herken je suède?
    Suède herken je aan haar ruwe en langharige vleug.
    Wat is het karakter?
    Suède is gemaakt van de binnenzijde van een dierenhuid en het is een natuurlijk materiaal dat dient te ademen.
    Waarom onderhouden?
    Om de vleug zacht en soepel te houden heeft suède olie nodig. Door de langharige vleug komt vuil en water gemakkelijk in het suède. Voorkom dit door een waterdicht product te gebruiken!
    Wat zijn veel voorkomende materiaal namen?
    Velours, harig leer.
    Tip!
    Wil je suède behandelen? Gebruik dan nooit water! Het zal dan uitdrogen en hard worden.
    Impregneer nieuwe suède schoenen onmiddellijk om te voorkomen dat stof en water in het suède binnendringen. Gebruik ook nooit een donkerder kleur dan de schoen zelf anders kleurt het sterk aan. Dus, bij twijfel.. gebruik een lichtere kleur!
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Sooco