Ruilen of Retourneren

LET OP! Vanaf donderdag 20 mei is er een nieuwe retourwijze.

Heb je een bestelling geplaatst vóór donderdag 20 mei, dan ontvang je nog een retourlabel en retourformulier. Vul het formulier in en gebruik het retourlabel om te retourneren via een DHL ServicePoint.

Wat moet ik doen om (een deel van) mijn bestelling te retourneren?

Als eerst meld jij je retour aan. Dat doe je door te gaan naar www.sooco.nl/retour.

Volg vervolgens de onderstaande stappen om je retour daadwerkelijk aan te melden:

  1. Kies de manier hoe jij je wil aanmelden. Dit kan middels jouw Sooco account of door het gebruik van je ordernummer. Het ordernummer vind je terug in de bevestigingsmail die je van ons had ontvangen.
  2. Klik vervolgens de order aan die jij wil retourneren en klik op de oranje button “Producten ruilen/retourneren”
  3. Vink het bolletje aan voor de producten die je wil retourneren
  4. Vervolgens komt er achter de afbeelding van het product een balk te staan met daarin “Ruilen of retourneren”. Klik op deze balk en geef aan dat je het artikel wil retourneren.
  5. Achter deze balk komt nog een balk te staan met daarin “Reden”. Ook hier kan je op klikken en vervolgens aangeven wat de reden van retourneren is.
  6. Als je alle gegevens (per product dat je wil retourneren) hebt ingevuld klik je op de oranje button “Aanmelding bevestigen”. Dit is de laatste stap in het aanmeldingsproces.

Verpak de producten die je wil retourneren in de originele verzenddoos en geef je pakket af bij een DHL Servicepoint of in onze winkel. Hier heb je geen retourlabel voor nodig. Het verzendlabel op de verzendoos is tevens ook het retourlabel. Nadat wij het pakket hebben ontvangen en verwerkt, betalen we het bedrag van je retour terug. Mocht je gekozen hebben voor de betaalmethode AfterPay, dan word je factuur automatisch aangepast.

Als je de producten retourneert in onze winkel ontvang je een bevestiging van ons per mail. Bij een DHL Servicepoint krijg je ook een mailing die als bevestiging dient.

Klik hier om naar onze Sooco Footbar Store te gaan. En klik hier voor een DHL Servicepoint bij jou in de buurt.

Wat moet ik doen als ik een artikel wil ruilen?

Wil jij jouw bestelde schoenen graag ruilen voor een andere maat of kleur? Dit kan eenvoudig door te gaan naar www.sooco.nl/retour. Volg vervolgens de onderstaande stappen om een ruiling door te geven:

  1. Kies de manier hoe jij je wil aanmelden. Dit kan middels jouw Sooco account of door het gebruik van je ordernummer. Het ordernummer vind je terug in de bevestigingsmail die je van ons had ontvangen.
  2. Klik vervolgens de order aan waar de producten in staan die je wil ruilen en klik op de oranje button “Producten ruilen/retourneren”
  3. Vink het bolletje aan voor de producten die je wil ruilen
  4. Vervolgens komt er achter de afbeelding van het product een balk te staan met daarin “Ruilen of retourneren”. Klik op deze balk en geef aan dat je het artikel wil ruilen.
  5. Daarnaast kan je aangeven voor welke kleur en/of maat je het artikel wil ruilen en kan je de reden van ruiling opgeven.
  6. Als je alle gegevens (per product dat je wil ruilen) hebt ingevuld klik je op de oranje button “Aanmelding bevestigen”. Dit is de laatste stap in het aanmeldingsproces.

Verpak de producten die je wil ruilen in de originele verzenddoos en geef je pakket af bij een DHL Servicepoint of in onze winkels. Hier heb je geen retourlabel voor nodig. Het verzendlabel op de verzendoos is tevens ook het retourlabel. Nadat wij het pakket hebben ontvangen en verwerkt, krijg je automatisch jouw ruiling thuisgestuurd.

Als je de producten ruilt in één van onze winkels ontvang je een bevestiging van ons per mail. Bij een DHL Servicepoint krijg je ook een mailing die als bevestiging dient.

Klik hier om naar onze Sooco Footbar Store te gaan. En klik hier voor een DHL Servicepoint bij jou in de buurt.

Wat moet ik doen als ik van één bestelling artikelen wil retourneren én ruilen?

Meld je retour en ruiling aan door te gaan naar www.sooco.nl/retour.

Volg vervolgens de onderstaande stappen om je retour en ruiling daadwerkelijk aan te melden:

  1. Kies de manier hoe jij je wil aanmelden. Dit kan middels jouw Sooco account of door het gebruik van je ordernummer. Het ordernummer vind je terug in de bevestigingsmail die je van ons had ontvangen.
  2. Klik vervolgens de order aan waar de producten in staan die je wil retourneren en ruilen en klik op de oranje button “Producten ruilen/retourneren”
  3. Vink het bolletje aan voor de producten die je wil ruilen of retourneren
  4. Vervolgens komt er achter de afbeelding van het product een balk te staan met daarin “Ruilen of retourneren”. Klik op deze balk en geef aan wat je wil doen met dit artikel: ruilen of retourneren.
  5. Geef je bij een ruiling de kleur en/of maat weer en we vragen om een reden op te geven waarom je een artikel wil ruilen of retourneren.
  6. Als je alle gegevens (per product dat je wil ruilen of retourneren) hebt ingevuld klik je op de oranje button “Aanmelding bevestigen”. Dit is de laatste stap in het aanmeldingsproces.

Verpak de producten die je wil retourneren en ruilen in de originele verzenddoos en geef je pakket af bij een DHL Servicepoint of in één van onze winkels. Hier heb je geen retourlabel voor nodig. Het verzendlabel op de verzendoos is tevens ook het retourlabel. Nadat wij het pakket hebben ontvangen en verwerkt, krijg je automatisch jouw ruiling thuisgestuurd of betalen we het bedrag van je retour terug. Mocht je gekozen hebben voor de betaalmethode AfterPay, dan word je factuur automatisch aangepast.

Als je de producten ruilt en retourneert in één van onze winkels ontvang je een bevestiging van ons per mail. Bij een DHL Servicepoint krijg je ook een mailing die als bevestiging dient.

Klik hier om naar onze Sooco Footbar Store te gaan. En klik hier voor een DHL Servicepoint bij jou in de buurt.

Brengen wij kosten in rekening voor het ruilen en/of retourneren?

Mocht jij jouw bestelde producten ruilen en/of retourneren in onze Sooco Footbar Store of bij een DHL Servicepoint, dan brengen wij geen kosten in rekening. Dit is dus gratis!

Verstuur jij je verzending via een andere vervoerder dan DHL, dan bedragen jouw kosten €7,25. Deze kosten worden niet achteraf door Sooco verzorgd. Het aanmelden van een retour en/of ruiling gaat op precies dezelfde manier als hierboven beschreven staat.

Opsturen vanuit het buitenland?

Let op: voor retourneren en/of ruilen vanuit het buitenland worden door de betreffende postservice wel kosten in rekening gebracht (afhankelijk per land). Het aanmelden van een retour en/of ruiling gaat op precies dezelfde manier als hierboven beschreven staat.