Bjorn Borg

Bjorn Borg

24,99
Selecteer een maat
24,99
Selecteer een maat
Sale
Bjorn Borg
19,99 14,99
Sale
Bjorn Borg
19,99 14,99
Selecteer een maat
Bjorn Borg
89,99
Bjorn Borg
89,99
Selecteer een maat
Sale
Bjorn Borg
19,99 14,99
Sale
Bjorn Borg
19,99 14,99
Selecteer een maat
99,99
Selecteer een maat
Bjorn Borg
69,99
Selecteer een maat
Bjorn Borg
69,99
Selecteer een maat
Bjorn Borg
99,99
Selecteer een maat
99,99
Selecteer een maat
Sale
Bjorn Borg
19,99 14,99
Sale
Bjorn Borg
19,99 14,99
Selecteer een maat
Bjorn Borg
89,99
Bjorn Borg
89,99
Selecteer een maat
Bjorn Borg
69,99
Selecteer een maat
Bjorn Borg
Vanaf 99,99
Bjorn Borg
Vanaf 99,99
Selecteer een maat
Bjorn Borg
69,99
Selecteer een maat
Sale
Bjorn Borg
19,99 14,99
Sale
Bjorn Borg
19,99 14,99
Selecteer een maat
Bjorn Borg
69,99
Selecteer een maat
Sale
Bjorn Borg
19,99 14,99
Sale
Bjorn Borg
19,99 14,99
Selecteer een maat
Sale
Bjorn Borg
19,99 14,99
Sale
Bjorn Borg
19,99 14,99
Selecteer een maat
Bjorn Borg
89,99
Selecteer een maat
99,99
Selecteer een maat
Bjorn Borg
89,99
Selecteer een maat
Bjorn Borg
99,99
Selecteer een maat
Bjorn Borg
79,99
Selecteer een maat


Intro 

Het Zweedse merk Björn Borg staat bekend om zijn creatieve ontwerpen en innovatie. Al sinds 1989 kun je bij dit merk terecht voor diverse sportswear, voor zowel dames als heren. De inspiratie voor de collectie komt van de gelijknamige Zweedse tennisser Björn Borg. De tennisser verwierf eeuwige roem met het behalen van vijf opeenvolgende overwinningen op Wimbledon en heeft daarnaast ook nog 11 grand slam-titels op zijn naam staan. De sportieve sneaker collectie voor dames en heren shop je bij Sooco! 

De geschiedenis van Björn Borg 
geschiedenis bjorn borg merk tennisserHet handelsmerk Björn Borg werd in de late jaren 1980 geregistreerd en ontwikkeld in Zweden in het begin van de jaren 90. De oorsprong ligt bij tennisser Björn Borg, ook wel de Ice Man of MR Cool genoemd. Toen hij voor het eerst op Wimbledon speelde in 1973 zorgde zijn koude gelaat en zwevende blonde haar voor veel aandacht, net als zijn 5 overwinningen op rij. Björn Borg was met zijn looks de rockster van het tennis en liet zien dat je door actief te zijn ontzettend aantrekkelijk kan zijn. Dit is nog steeds het geloof waarmee de kleding van het merk Björn Borg wordt gemaakt en waarmee Björn Borg mensen wil inspireren.

In 1984 werd de Björn Borg Collection opgericht met Rohdi Heintz als hoofdontwerper. Ze begonnen met sportkleding, maar met de gedurfde houding van het merk kwam al gauw het idee van ondergoed. Anders Arnborger ontwikkelde het briljante ondergoedconcept bestaande uit 17 onderdelen voor een perfect pasvorm. De Björn Borg Classic Shorts 3201 is het meest bekende model uit de geschiedenis. Toch was het model te baanbrekend voor die tijd en had wat tijd nodig om populair te worden. 

In 1990 wilde iedereen het ondergoed van Björn Borg dragen. Er werd ook een commercial ingezet om de populariteit te vergroten. In 1992 werd voor dames de eerste collectie ondergoed gelanceerd, in dezelfde stijl als voor mannen. 

In 2010 heeft Björn Borg de licentie van schoenen en daarmee de productontwikkeling en gedeelten van de sales vergeven aan de Trend Design Group, een bekend productiebedrijf en groothandel van heren- en damesschoenen. Hierdoor is de distributie van grote delen in Europa, Noord- Amerika of Australië ook uitbesteed. Vanaf 2014 is de focus weer terug op sportkleding en wil het merk de nummer 1 worden in fashionable sportkleding. 

Qua schoenen staat Björn Borg bekend om zijn innovatieve en creatieve ontwerpen. Door het kleurgebruik als bruin, grijs en donkerblauw en authentieke stijl zijn de modellen erg herkenbaar. De kwaliteit is zeer hoogwaardig en de schoenen zijn met oog voor detail vervaardigd om jou comfort te bezorgen. 

Tegenwoordig heeft het merk een sterke positie in meer dan 20 landen waarvan Zweden en Nederland de grootste zijn en ondergoed de meest populaire productlijn is. Er zijn 41 Björn Borg winkels en het bedrijf staat sinds 2007 op de Nasdaq van Stockholm. 


Strategie en reclame 

Het merk Björn Borg wordt geprofileerd door innovatieve marketingactiviteiten. De strategie is om het merk op te bouwen en de verkopen consequent op lange termen op te drijven. Om effectief te investeren met een groot effect, richt Björn Borg zich op geïntegreerde campagnes en activiteiten in verschillende kanalen als PR, evenementen en digitale media. Maar is ook aanwezig op modeshows en POS displays. 

Deze focus op grote campagnes met een bredere dekking in meer kanalen is wat het merk wil vasthouden. Outdoor reclame en gedrukte advertenties worden voornamelijk gebruikt in stedelijke gebieden. Social media wordt ingezet als branding om de interactie tussen het merk en consumenten te laten groeien. De website is ook een belangrijk kanaal voor internationale branding omdat producten wereldwijd worden verkocht. 


Productlijnen van Björn Borg 
Volgens Björn Borg zit in elke persoon iets speciaals, het vertrouwen om te winnen en een vastberadenheid om het beste van jezelf te maken. De wens van het merk is om producten te maken die dit vertrouwen een boost geven en individuele prestaties verbeteren. 

De belangrijkste productlijn van Björn Borg is ondergoed. Het merk biedt ondergoed voor mannen, vrouwen en kinderen in verschillende categorieën. Het ondergoed wordt aangevuld met lounge pakken, pyjama’s en sokken. Voor dames zijn er bh’s en is er sportondergoed te koop. De producten zijn trendy en hebben een hoog fashiongehalte waarin het karakter van het merk zichtbaar is met zijn bonte kleuren en prints. 

Naast ondergoed biedt Björn Borg kledingcollecties voor dames en heren die vooral functioneel is, maar ook een hoog fashiongehalte heeft door zijn kleurrijke dessins. De productlijn bestaat uit twee hoofdcategorieën: prestatie en sportkleding. 

Andere productlijnen zijn schoenen, tassen en brillen. De schoenencollecties bieden casual en sportieve schoenen voor mannen en vrouwen. De tassencollecties vallen binnen het fashion en trend segment en bevatten handtassen, gymtassen, portemonnees, handschoenen en riemen. De brillen van Björn Borg vallen ook binnen het trend segment en worden bij opticiens verkocht.