Bjorn Borg Schoenen schoenen van Sooco.nl worden gemiddeld beoordeeld met een De prijzen van de schoenen variëren van €69.95 tot €119.95.

Sooco.nl

Schoenen online bestellen bij Sooco ✓Afgeprijsde schoenen collectie 2015 ✓24-uurs levering ✓30 dagen zichttermijn ✓Gratis retour ✓Niet goed, geld terug
9.2, gebaseerd op 3494 klantbeoordelingen.
Terug naar Merkschoenen

Bjorn Borg Schoenen

(64 artikelen)
Bjorn Borg

Björn Borg word op 6 juni 1956 geboren in Södertälje Zweden. De tennisser won in zijn carrière elf grandslams en 62 toernooien. In 1982, op 26-jarige leeftijd, stopt Björn Borg met tennissen en begint hij zijn eigen kledinglijn. De rechten voor zijn merknaam verkoopt hij in 1987 aan een stichting, die sindsdien onder andere kleding en schoenen produceren op naam van de oud-tennisser. De Bjorn Borg schoenen staan bekend om de hoge kwaliteit en het trendy en sportieve design. Wij verkopen zowel dames- en herenschoenen van Bjorn Borg, als Bjorn Borg kinderschoenen. 


Björn Borg schoenen zomercollectie 2017

Bjorn Borg schoenen voor dames zijn dit seizoen trendy, sportief en casual. De populaire wit sneakers in combinatie met pastelkleuren vind je veelvuldig terug in de Bjorn Borg damesschoenen collectie. Het merk heeft hierbij goed naar de zomertrends gekeken. Alle Bjorn Borg schoenen zijn gemaakt van leer, nubuck of suède. Dit zorgt voor kwalitatieve schoenen die super trendy zijn en duurzaam.


De Bjorn Borg herenschoenen zijn vooral sportief, maar door het gebruik van leer hebben ze een nette casual uitstraling. Populaire kleuren in de zomercollectie van Bjorn Borg zijn donkerblauw, wit, bruin, cognac en donkerblauw. De Bjorn Borg sneakers hebben een sportieve uitstraling door de vaak witte rubberen zolen. In de nieuwe collectie zitten lage sneakers voor heren, en ook enkele slippers. De sneakers passen perfect onder een stoere jeans of chino. De Bjorn Borg sneakers en veterschoenen zijn gemaakt van leer, suède en textiel en er wordt vaak gebruik gemaakt van verschillende kleurcombinaties.


De Bjorn Borg kinderschoenen voor jongens hebben een stoere uitstraling door het Bjorn Borg logo dat duidelijk aanwezig is en er stoere kleuren als wit, zwart grijs en blauw worden gebruikt. De schoenen zijn duurzaam en zitten stevig om de voet.


Björn Borg schoenen online kopen

Bjorn Borg schoenen koop je eenvoudig en snel in de webshop van Sooco. We hebben een ruime selectie voor je gemaakt waaruit jij jouw keuze kunt maken. De verzending is bij ons altijd gratis als je voor een bedrag van €75,- of meer bij ons besteld. Onze bestelprocedure is eenvoudig en de betaling vindt plaats in een beveiligde omgeving. Bestel je op werkdagen voor 20.00 uur, dan wordt jouw bestelling de volgende dag al thuis geleverd. Onze zichttermijn is 30 dagen. Ook is er de mogelijkheid om de schoenen kosteloos te retourneren.


Bjorn Borg schoenen dames en heren banner
Filter
Model
Kleur
Maat
Prijzen
Collectie
Seizoen
Materiaal
Binnenvoering
Schachthoogte

Alles over Björn Borg schoenen en sneakers




bjorn borg logo geschiedenis

Inhoudsopgave

-Intro

-De geschiedenis van Björn Borg

-Strategie en reclame

-Productlijnen van Björn Borg

-Quote




Intro


De Björn Borg groep bezit en ontwikkelt het merk Björn Borg. De missie van het merk is om de nummer 1 te worden als fashion sportmerk voor mensen die actief en aantrekkelijk willen zijn. De focus van het bedrijf ligt op sportkleding en ondergoed. Daarnaast biedt het merk Björn Borg schoenen, tassen en brillen. De producten worden in meer dan 30 landen verkocht waarbij de focus ligt op Noord-Europa.




De geschiedenis van Björn Borg


geschiedenis bjorn borg merk tennisserHet handelsmerk Björn Borg werd in de late jaren 1980 geregistreerd en ontwikkeld in Zweden in het begin van de jaren 90. De oorsprong ligt bij tennisser Björn Borg, ook wel de Ice Man of MR Cool genoemd. Toen hij voor het eerst op Wimbledon speelde in 1973 zorgde zijn koude gelaat en zwevende blonde haar voor veel aandacht, net als zijn 5 overwinningen op rij. Björn Borg was met zijn looks de rockster van het tennis en liet zien dat je door actief te zijn ontzettend aantrekkelijk kan zijn. Dit is nog steeds het geloof waarmee de kleding van het merk Björn Borg wordt gemaakt en waarmee Björn Borg mensen wil inspireren.


In 1984 werd de Björn Borg Collection opgericht met Rohdi Heintz als hoofdontwerper. Ze begonnen met sportkleding, maar met de gedurfde houding van het merk kwam al gauw het idee van ondergoed. Anders Arnborger ontwikkelde het briljante ondergoedconcept bestaande uit 17 onderdelen voor een perfect pasvorm. De Björn Borg Classic Shorts 3201 is het meest bekende model uit de geschiedenis. Toch was het model te baanbrekend voor die tijd en had wat tijd nodig om populair te worden.


In 1990 wilde iedereen het ondergoed van Björn Borg dragen. Er werd ook een commercial ingezet om de populariteit te vergroten. In 1992 werd voor dames de eerste collectie ondergoed gelanceerd, in dezelfde stijl als voor mannen. 


In 2010 heeft Björn Borg de licentie van schoenen en daarmee de productontwikkeling en gedeelten van de sales vergeven aan de Trend Design Group, een bekend productiebedrijf en groothandel van heren- en damesschoenen. Hierdoor is de distributie van grote delen in Europa, Noord- Amerika of Australië ook uitbesteed. Vanaf 2014 is de focus weer terug op sportkleding en wil het merk de nummer 1 worden in fashionable sportkleding.


Qua schoenen staat Björn Borg bekend om zijn innovatieve en creatieve ontwerpen. Door het kleurgebruik als bruin, grijs en donkerblauw en authentieke stijl zijn de modellen erg herkenbaar. De kwaliteit is zeer hoogwaardig en de schoenen zijn met oog voor detail vervaardigd om jou comfort te bezorgen.


Tegenwoordig heeft het merk een sterke positie in meer dan 20 landen waarvan Zweden en Nederland de grootste zijn en ondergoed de meest populaire productlijn is. Er zijn 41 Björn Borg winkels en het bedrijf staat sinds 2007 op de Nasdaq van Stockholm.




Strategie en reclame


Het merk Björn Borg wordt geprofileerd door innovatieve marketingactiviteiten. De strategie is om het merk op te bouwen en de verkopen consequent op lange termen op te drijven. Om effectief te investeren met een groot effect, richt Björn Borg zich op geïntegreerde campagnes en activiteiten in verschillende kanalen als PR, evenementen en digitale media. Maar is ook aanwezig op modeshows en POS displays.

 

Deze focus op grote campagnes met een bredere dekking in meer kanalen is wat het merk wil vasthouden. Outdoor reclame en gedrukte advertenties worden voornamelijk gebruikt in stedelijke gebieden. Social media wordt ingezet als branding om de interactie tussen het merk en consumenten te laten groeien. De website is ook een belangrijk kanaal voor internationale branding omdat producten wereldwijd worden verkocht.

 



Productlijnen van Björn Borg


Volgens Björn Borg zit in elke persoon iets speciaals, het vertrouwen om te winnen en een vastberadenheid om het beste van jezelf te maken. De wens van het merk is om producten te maken die dit vertrouwen een boost geven en individuele prestaties verbeteren. 


De belangrijkste productlijn van Björn Borg is ondergoed. Het merk biedt ondergoed voor mannen, vrouwen en kinderen in verschillende categorieën. Het ondergoed wordt aangevuld met lounge pakken, pyjama’s en sokken. Voor dames zijn er bh’s en is er sportondergoed te koop. De producten zijn trendy en hebben een hoog fashiongehalte waarin het karakter van het merk zichtbaar is met zijn bonte kleuren en prints. 


Naast ondergoed biedt Björn Borg kledingcollecties voor dames en heren die vooral functioneel is, maar ook een hoog fashiongehalte heeft door zijn kleurrijke dessins. De productlijn bestaat uit twee hoofdcategorieën: prestatie en sportkleding. 


Andere productlijnen zijn schoenen, tassen en brillen. De schoenencollecties bieden casual en sportieve schoenen voor mannen en vrouwen. De tassencollecties vallen binnen het fashion en trend segment en bevatten handtassen, gymtassen, portemonnees, handschoenen en riemen. De brillen van Björn Borg vallen ook binnen het trend segment en worden bij opticiens verkocht. 


alles over bjorn borg schoenen



“If you are afraid of losing, then you daren’t win”


My Shoppingbag
Je Shoppingbag is leeg.
€ 5,- korting op je bestelling

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang jouw € 5,- welkomstkorting!

Nee dank je, ik wil geen korting.

Om je de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Bekijk onze cookieverklaring. Als je gebruik maakt van onze site, gaan we ervan uit dat je akkoord bent.