< Klantenservice - Over Sooco: Geschiedenis

Sooco Footbar - van droom tot werkelijkheid

Juli 2007

Marcel ten Hoopen, eigenaar van Sooco Footbar, wordt wakker en besluit om zijn droom en visie waar te maken. Een eigen schoenenwinkel openen staat bovenaan zijn bucket list. Hij stapt op de huurder van de huidige locatie van de winkel af, presenteert zijn plannen en sluit een akkoord. Na de onderhandelingsperiode in oktober worden de handtekeningen gezet. De eerste sneaker en schoenen Store met Footbar concept is een feit.

Augustus 2008

Eind augustus was het dan zover… Sooco Footbar opent de deuren van de Store aan de Langestraat 27a in Enschede. De Store is de meeste complete in shoe- & sneakerfashion, presenteert de laatste fashiontrends en ontvangt wekelijks nieuwe items. Inmiddels beschikt het bedrijf over meer dan 1.500 verschillende modellen van meer dan 100 schoenen- en sneaker brands. Maar nog even terug in het verleden...

November 2008

Dromen najagen, durven te ondernemen en hard werken worden beloond, want Sooco Footbar sleept twee maanden na de opening de Retail Jaarprijs voor Beste Retail Winkeldesign in de wacht. Zonder de steun van al onze klanten was dat niet gelukt… Bedankt!

Maart 2009

Internet blijkt onmisbaar in de modewereld en daarom opent Sooco een eigen webstore. Dat kan natuurlijk niet zonder een centraal punt. Sooco huurt een logistieke bedrijfsruimte en zet een aantal online marketing freaks achter het concept (letterlijk). Sooco Webstore B.V. is geboren!

April 2009

Postduiven blijken ineffectief. Andere middelen worden ingezet en bestaande kanalen worden efficiënter ingezet. Er ontstaat steeds meer interactie met de klant waardoor we ze nog beter kunnen begrijpen en bedienen.

December 2010

Sooco gaat aan de slag met de ontwikkeling van de nieuwe webstore door toevoeging van belevingselementen, een navigatiefunctie, verbeterde productfotografie en productinformatie. Wel zo handig om iets meer te weten te komen over een paar schoenen. Daarnaast is de snelheid geoptimaliseerd, geduldig als wij consumenten zijn. Altijd blijven we werken aan excellente klantgerichtheid.

Januari 2011

De dames- en herencollecties zijn een succes, dus waarom de kleinste rakkers buitensluiten? In januari besluit Marcel kinderschoenen aan het succesverhaal van Sooco toe te voegen. In eerste instantie worden deze alleen online verkocht, maar vanaf de winter in 2011 verkoopt Sooco ze ook in de Footbar Store in Enschede.

Maart 2011

Internet verandert snel. Daarom lanceert Sooco in maart 2011 de vernieuwde webstore. De gebruiksvriendelijkheid is geoptimaliseerd en het webdesign sluit beter aan op het design van de fysieke Store in Enschede. Samen zijn we één.

Juni 2012

De Belgische markt trekt aan en dat blijft bij Sooco niet onopgemerkt. Daarom lanceert het bedrijf in juni 2012 een Belgische webstore, namelijk Sooco.be. Dat betekent een start van de internationale groei! De nieuwe webstore Sooco.be zorgt voor een groter bereik en een betere positionering bij onze buren.

April tot en met Juni 2013

De bestellingen nemen toe, er worden steeds meer schoenen ingekocht en… er is te weinig ruimte om deze op te slaan. Oplossing? Meer ruimte creëren! Daarom wordt het logistieke pand aan de Tinsteden uitgebreid. Het pand wordt in de zomer van 2013 niet twee keer, maar wel vier keer vergroot.

Oktober 2014

De smartphone is een onderdeel van ons dagelijks leven en we gebruiken deze steeds meer om online te shoppen. Daarom gaat in oktober 2014 de mobiele webstore van Sooco online. De mobiele webstore is geoptimaliseerd voor iedere smartphone en maakt het erg makkelijk om schoenen via een telefoon te bestellen.

Mei 2015

Met trots lanceren we de pilot van onze nieuwe webstore voor desktop en tablet. We noemen haar: versie 1.0. Nu begint de optimalisatie periode, werk aan de winkel dus! 

September 2015

Gelukkig blijven onze klanten steeds meer van ons verwachten. Wij willen natuurlijk aan al deze verwachtingen voldoen en het liefst wensen en behoeften voor zijn. Om deze reden verruimen wij onze openingstijden. In plaats van 'voor 16.30 uur besteld is morgen geleverd' roepen we nu: 'voor 20.00 uur besteld is morgen geleverd'! (op werkdagen dan). 

Maart 2016

Sooco groeit, en we groeien hard! Daarom zijn extra handjes nodig en breiden we ons marketing- en backoffice team uit. Met deze nieuwe teamleden richten we ons op de toekomst en kunnen we onze klanten nòg beter van dienst zijn. 

Juli 2016

Excellente klantgerichtheid is één van onze kernwaarden en dit wordt steeds breder ingezet om onze klanten meer shopgemak te bieden. Vanaf nu hoef je bij Sooco geen verzendkosten meer te betalen! Verzending binnen Nederland en België is namelijk altijd gratis bij een minimale bestelwaarde van € 49,95. 

November 2016

Na een aantal maanden intensief ontwikkelen en testen lanceert Sooco een vernieuwd check-out proces met verbeterde usability, klantbeleving en uitbreiding van de bezorgopties. Belangrijke vernieuwingen zijn het kunnen bestellen zonder klantenaccount, een wishlist en het kunnen afhalen bij de Footbar Store en PostNL-afhaalpunten. Daarnaast heeft het gehele check-out proces een facelift gekregen, waardoor je als klant nog sneller artikelen kunt toevoegen aan je winkelmandje, gelijk kunt zien hoeveel punten je sparen en eenvoudiger je gegevens kan wijzigen. 


To be continued…

My Shoppingbag
Je Shoppingbag is leeg.
€ 5,- korting op je bestelling

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang jouw € 5,- welkomstkorting!

Nee dank je, ik wil geen korting.

Om je de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Bekijk onze cookieverklaring. Als je gebruik maakt van onze site, gaan we ervan uit dat je akkoord bent.