< Klantenservice - Ruilen/Retourneren: Ruilen/Retourneren

Schoenen ruilen en retourneren

Ik wil een artikel retourneren, hoe werkt dat?

Als het artikel niet aan je verwachting voldoet, heb je de mogelijkheid het artikel binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren. Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:

- Vul het retourformulier in en geef een duidelijke reden van retour aan.

- Voeg de factuur / aankoopbon en dit formulier toe aan je retourpakket.

- Verpak het artikel in de originele schoenendoos, plaats deze in de verzenddoos en vermeld hierop het onderstaand retouradres.

- Stuur het artikel retour via Post NL

- Na ontvangst en controle van je retourzending, wordt het aankoopbedrag binnen enkele werkdagen op jouw rekening teruggestort. Stuur jij de gehele bestelling retour, dan worden de verzendkosten ook teruggeboekt.

- Gedragen schoenen worden helaas niet retour genomen tenzij anders overeenkomen.


Ik wil mijn bestelde artikel(en) ruilen, hoe werkt dat?

Heb je jouw bestelling ontvangen en blijkt dat je de verkeerde maat of het verkeerde artikel hebt besteld, dan kun je het artikel binnen 30 dagen na ontvangst ruilen. 

- Voor een snelle afhandeling van het ruilproces kun je zelf een nieuwe bestelling plaatsen met het gewenste product.

      - Ook kun je contact opnemen met de klantenservice door te bellen of te mailen.

En hoe zit het met mijn geld als ik de bestelling retourneer?

Je ontvangt een bevestiging als wij jouw retour hebben ontvangen. Hierna wordt het aankoopbedrag van de door jou geretourneerde schoenen binnen vier á vijf werkdagen bijgeschreven op de rekening waarvan jij de schoenen hebt betaald. 

Betaal je verzendkosten en stuur je je gehele bestelling retour, dan krijg je de verzendkosten teruggeboekt. Heb je verzendkosten betaalt en stuur je een gedeelte van je bestelling retour? Dan worden de verzendkosten niet teruggeboekt.

Voor onze gratis verzending vanaf € 49,95 geldt dat wanneer je een gedeelte van je bestelling retourneert en niet meer aan de voorwaarden van het minimale bestedingsbedrag blijft voldoen, de verzendkosten verrekend zullen worden met je retourzending. 

Ben je in de buurt van Enschede? Kom dan gezellig langs in de store aan Langestraat 27a om de schoenen te retourneren. Dan ontvang je direct je geld retour of kun je meteen een nieuw paar uitzoeken, als je dat zou willen.


Hoe zit het met mijn kortingscode/waardebon als ik een gedeelte van mijn bestelling retourneer?

Stel je voor dat je een kortingscode of actiecode toegepast hebt tijdens je bestelling en je een gedeelte van je bestelling retourneert. Is de korting dan nog van toepassing? Wanneer je aan de voorwaarden van de kortingscode blijft voldoen, dan is dit het geval. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een kortingscode geldig is bij een minimale besteding van €30,-. Wanneer je vervolgens de helft van je bestelling retourneert en onder het minimale bestedingsbedrag van €30,- komt, voldoe je niet meer aan de voorwaarden van de actie. Dit betekent dat je geen recht meer hebt op de korting en dat deze verrekend zal worden met je retourzending.


Ik kan het retourformulier niet vinden…

Kijk eens op de achterkant van de factuur. Factuur (en dus het retourformulier) kwijt? Geen probleem, download hier een nieuw retourformulierHeb je vragen? Stuur ons een mailtje naar klantenservice@sooco.nl of bel naar +31 (0)53 428 01 38.



My Shoppingbag
Je Shoppingbag is leeg.
€ 5,- korting op je bestelling

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang jouw € 5,- welkomstkorting!

Nee dank je, ik wil geen korting.

Om je de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Bekijk onze cookieverklaring. Als je gebruik maakt van onze site, gaan we ervan uit dat je akkoord bent.