Puma Schoenen online schoenen van Sooco.nl worden gemiddeld beoordeeld met een De prijzen van de schoenen variëren van €39.95 tot €129.95.

Sooco.nl

Schoenen online bestellen bij Sooco ✓Afgeprijsde schoenen collectie 2015 ✓24-uurs levering ✓30 dagen zichttermijn ✓Gratis retour ✓Niet goed, geld terug
9.2, gebaseerd op 3543 klantbeoordelingen.
Terug naar Merkschoenen

Puma Schoenen online

(50 artikelen)
Puma sneakers

Schoenen van Puma zijn onwijs geliefd. Niet zo gek want het merk is uitgegroeid tot één van de meest bekende sportmerken ter wereld. Het Duitse sportmerk is in 1948 opgericht door Rudolf Dassler en is altijd bezig met innovatie en ontwikkeling. Het merk richt zich niet alleen op sportieve sneakers maar ook op kleding en accessoires. Puma heeft een rijke historie in het produceren van schoenen voor de snelste atleten van de wereld, denk aan hardloopschoenen voor Usian Bolt en voetbalschoenen voor Cesc Fabregas. In onze collectie vind je Puma sneakers voor dames, heren en kids.


Puma zomer 2017 schoenen en creeper trends

Iedereen kent ze, de schoenen van Puma. De schoenen kenmerken zich door een evenwichtige combinatie tussen sublieme kwaliteit en moderne looks. De Duitse degelijkheid is zeker terug te zien in de lange levensduur van de schoenen. Materialen die we in onze nieuwe collectie terug zien zijn leer, suède en textiel. De hippe Puma modellen zijn er in zowel hoge als lage modellen en zowel voor dames, heren en kids. Het bekendste model is de Suède Classic. Voor dames en heren zien dit klassieke model in kleuren als zwart, grijs en rood. De echte eyecatchers van Puma zijn natuurlijk de creeper sneaker geïnspireerd door Rihanna en de Puma Basket Heart. Deze sneakers met geribbelde plateauzool en sneaker met veters in de vorm van een strik zie je door alle fashion influencers gedragen worden.


Puma sneakers online bestellen

Voor iedereen die de voorkeur heeft voor een sportieve look is een Puma schoen te vinden. Heb jij een toffe sneaker gevonden in de online Puma shop van Sooco, dan bestel je deze gemakkelijk online. Wil je morgen al op je nieuwe Puma sneakers rondlopen, bestel dan op werkdagen voor 20:00 je favoriete paar. Je betaalt bij ons geen verzendkosten bij een bestelwaarde van € 75,- of hoger. Omdat onze betalingsprocedure beveiligd is loop je geen enkel risico. Twijfel je over de maat of de correcte pasvorm? Geen probleem, bij Sooco heb je 30 dagen de tijd om je aankopen gratis te retourneren.

Puma sneakers banner
Filter
Model
Kleur
Maat
Prijzen
Collectie
Seizoen
Materiaal
Binnenvoering

Alles over Puma schoenen en sneakers




Inhoudsopgave

-Intro

-Hoe is Puma ontstaan: de geschiedenis van Puma

-De Suède Classic

-Sponsoring en bekende Puma sporters

-Puma vs. Rihanna

-De Puma logo’s

-Feitjes over Puma die je nog niet wist

-Quote




Intro


Puma SE is een Duitse multinational dat sport en casual schoenen, kleding en accessoires produceert vanuit het hoofdkantoor in Herzogenaurach, Duitsland. Over de hele wereld zijn er meer dan 10.000 mensen werkzaam bij Puma en de producten worden in meer dan 120 landen gedistribueerd. Sinds 2007 maakt Puma deel uit van het Franse Kering.




Hoe is Puma ontstaan: de geschiedenis van Puma


Puma is ontstaan na een familieruzie tussen de broers Adolf en Rudolf Dassler, die samen vanaf de jaren 20 tot na de Tweede Wereldoorlog Gebrüder Dassler Sportschufabrik runden. Door een familievete was de samenwerking tussen de broers niet meer in stand te houden en daarom begon Rudolf in 1948 voor zichzelf. Hij richtte Puma op terwijl zijn broer Adolf de Gebrüder Dassler Sportschufabrik omdoopte tot adidas. Beide bedrijven bevinden zich in Herzogenaurach waardoor de stad als het ware gespleten in 2 kampen.


In hetzelfde jaar lanceerde Puma zijn eerste voetbalschoen, de ‘Atom’, die door verschillende spelers van het West-Duitse nationale team werden gedragen tijdens een wedstrijd tegen Zwitserland. Hierna werd de ‘Super Atom’ voetbalschoen gelanceerd, die de eerste voetbalschoen was met losse schroefnoppen. 

puma geschiedenis advertentie eusebio voetballer


Dit was het begin van het succes van de voetbalschoenen van Puma. De volgende uitvinding, de ‘Brasil’ voetbalbalschoen, werd in 1954 door het team van Hannover gedragen tijdens de Duitse Bundesliga waarna het succes werd gevierd met de “So war es in Hamburg” commercial. Daarnaast viert Puma grote successen in de atletiek, Heinz Fütterer loopt wereldrecords op zijn Puma hardloopschoenen.


In 1957 introduceert Rudolf Dassler het sans-serif Puma lettertype, het logo en een icoon wat het merk representeert. Ook de 'formstrip' is een feit: het gestroomlijnde element op de zijkant van de schoenen. Dit Puma trademark element is hedendaags nog op alle schoenen afgebeeld en wordt nog steeds als designs element gebruikt op kleding.


In de jaren 50 tot en met 90 viert Puma diverse successen vanwege zijn sponsoring van atleten. Zo zijn de Puma voetbalschoenen tijdens het WK voetbal in Zweden de enige Duitse schoenen gedragen tijdens de finale, en werd de overwinning van het Braziliaanse team gevierd met een reclamecampagne. Ook werd Puma de eerste sportschoenleverancier met een geavanceerde gevulkaniseerde techniek, waarbij de tong en as van de schoen verbonden zijn. Dit hielp atleten nog beter te presteren waardoor Puma nog grote successen kon behalen in sporten als atletiek, voetbal, basketbal en tennis.


Succes gaat ook gepaard met kritiek. Zo lag de Sacramento hardloopschoen in 1968 tijdens de Olypische spelen onder vuur, omdat de lange spikes gevaarlijk zouden zijn. De wereldrecords van alle atleten die de schoenen droegen werden ingetrokken en tot op de dag van vandaag niet erkent. Als tegenreactie steken Tommie Smith en John Carlos, die Puma schoenen droegen, tijdens de huldiging hun vuist in de lucht tegen discriminatie van Afro-Amerikanen, een beeld wat we allemaal herinneren.


In 1986 gaat Puma naar de beurs als Puma AG en worden de aandelen verhandeld in Munchen en Frankfurt. Armin Dassler, zoon van Rudolf, is inmiddels CEO van het bedrijf.


puma sporters atleten sponsor geschiedenis

Puma besteed ook aandacht aan innoveren en lanceert in 1989 zijn Trinomic technologie. Deze technologie beschikt over zeshoekige rubberen cellen op de zool die zorgen voor schokdemping, flexibiliteit en stabiliteit. De Trinomic serie bevat vele gamechangers waaronder de Puma Disc veterloze sportschoen, die zorgen voor een perfect pasvorm.


In 1993 wordt Jochen Zeitz op dertigjarige leeftijd benoemd tot CEO van het bedrijf, gaat reorganiseren en slaagt erin om tijdens financiële moeilijkheden het laaggeprijsde sportmerk te veranderen in een premium sportlifestyle merk in de top 3 van de wereld.


Als eerste sportmerk combineert Puma sport met fashion door een samenwerking met designer Jil Sander. Er worden lifestyle schoenen ontwikkelt die uitgroeien tot gewilde mode sneakers. De fashionsneakers die volgden werden snel opgepakt door fashion iconen, waaronder Madonna die tijdens haar tour in 2002 Puma Mostro schoenen droeg.


In 2002 kondigt Puma de overname aan van de Tretorn Group, die later in 2015 succesvol werd verkocht. Hiermee krijgt Puma macht krijgt over nieuwe productgroepen zoals rubberen laarzen, tennisballen en outdoor kleding. In 2007 verkrijgt de PPR groep die nu Kering heet, 60% van de Puma aandelen. Dit versterkt de positie van Puma en zorgt voor een perfect platform voor verder expansie van het bedrijf. In 2011 verandert Puma in een Europese coöperatie en verandert de naam in Puma SE. Opvolger van Jochen Zeitz is na 18 jaar Franz Koch. In 2013 werd echter alweer een nieuwe CEO aangewezen: de Noorse Bjorn Gulden, een voormalige voetballer.




De Suède Classic


alles over puma suede classic clyde geschiedenisDe Puma suède is een legendarische sneaker die vroeger de Clyde heette. De sneaker werd namelijk beroemd door basketballegende Walter ‘Clyde’ Frazier van de New York Knicks. In de jaren 1970 vroeg hij Puma om een wijder model van hun basketbalschoen te maken en de Puma Clyde oftewel suède was geboren. Hoewel de suède schoen opviel tussen de leren schoenen van concurrenten, is het model nooit echt tot bloei gekomen. Het was dat de hiphop legendes uit de jaren 80 de bij hun passende laid-back stijl in de sneaker zagen. 


Tegenwoordig is de sneaker met het hoogwaardige suède, wit Puma lijnenspel en het simpele silhouet diepgeworteld in het straatbeeld. Er is een goede reden waarom de suède niet veel is veranderd in de afgelopen 45 jaar: de Puma sneaker ziet er in combinatie met alles goed uit. Als je ze, net zoals Clyde het zelf vroeger deed, maar goed schoon houdt.




Sponsoring en bekende Puma sporters


Als levenslange missie van Rudolf en zijn broer probeerden ze zichzelf steeds beter te maken. Met zeer weinig reclame hadden de mannen een enorme vraag naar hun producten gemaakt. Wat ze goed begrepen was dat er geen betere publiciteit was dan het dragen van schoenen door topatleten en afwachten hoe de concurrerende merken hiermee omgingen. Want een overwinning door een atleet was een overwinning voor het merk.


Puma strikte door de geschiedenis heen dan ook heel wat grote sporters en teams om hun kleding en schoenen te laten dragen. Zo waren Maradonna, Balotelli, Serana Willians en Usian Bolt door het merk gestrikt. Met verdere groei van het bedrijf groeit ook het aandeel in sponsoring en worden nieuwe sporten ondersteunt zoals de motorsport, golf en Formule 1. Tegenwoordig is Puma, naast adidas en Nike één van de drie grootste sponsoren in de voetbalwereld.




Puma vs. Rihanna


puma samenwerking rihanna creeper

Rihanna is in de creatieve wereld al langer een stijlicoon. Het was dus niet shocking dat ze gevraagd werd door Puma om meerderjarig Women’s Creative Director te worden en een eigen label FENTY uit te brengen. De creeper is de eerste schoen onder dit label en een wereldwijd succes. De creeper is een mix van de classic Puma suède maar dan met meer pit door de geribbelde verhoogde plateauzool. Eigenlijk precies waar Rihanna voor staat: ‘good girl, gone bad’. 


De originele creeper is zwart van kleur maar tijdens de nieuwste releases kwamen er meer kleurenuitgaven bij, zoals de velvet edition. Rihanna speelt zelf natuurlijk ook de hoofdrol in de Forever Faster campagne en ook worden verschillende activiteiten georganiseerd waar de superster bij aanwezig is. Naast de creeper werden er ook andere sneakers door Rihanna gelanceerd zoals de Eskiva geïnspireerd op een boksschoen.




De Puma logo’s


Puma werd eerst gelanceerd als Ruda voor het in Puma werd veranderd. De naam was een weloverwogen keuze omdat het in verschillende talen goed kon worden uitgesproken en het snelheid en kracht impliceert. In het eerste logo springt de Puma door de letter D van Dassler. In 1957 introduceert Rudolf een dikker lettertype dat al meer lijkt op het moderne woordmerk. De vierkante hoeken en het lange profiel van dit lettertype is direct herkenbaar. Ook haalde Rudolf zijn naam van het logo en de buitenrand voor een meer minimalistisch design.


In 1958 ontwikkelde Puma zijn ‘formstrip’: een gestroomlijnde band van kleur, uitgestrekt van de hiel langs de zijkanten van de schoen. Deze bijzondere vorm was geboren uit praktisch oogpunt om de schoen te stabiliseren.

puma geschiedenis logo panter

Het logo met de springende kat is vandaag de dag één van de meest bekende merkiconen in de wereld. Dit logo werd destijds ontworpen door Lutz Backes, een cartoonist uit Nuremberg. Toen de productlijnen werden uitgebreid met sportkleding, werd het logo steeds meer op Puma producten gebruikt, waaronder kleding en tassen.


Sinds 1779 heeft Puma de springende kat verplaatst naar de rechterhoek van het woord logo. Dit logo is in de loop der jaren voorzichtig veranderd. Zo heeft de kat geen neus en ogen meer en zijn de oren spitser gemaakt.


Vanaf 1971 verschenen er steeds meer sterren op de schoenen van Puma. Het idee hierachter was dat wanneer je Puma schoenen droeg als atleet, je op een ander niveau zou gaan spelen.




Feitjes over Puma die je nog niet wist


- Onze eigen Johan Cruijff had een exclusief contract met Puma tijdens het Wereldkampioenschap voetbal in 1974. Johan droeg kleding met twee strepen, terwijl de andere spelers kleding droegen met 3 strepen van de KNVB sponsor adidas.

- De Pumaphone is een mobiele telefoon die Puma ooit in samenwerking met Sagem Wireless heeft ontwikkelt.

- Puma heeft een enorme collectie schoenen en sneakers, maar je zult het niet hebben geraden dat Puma ook een zeiljacht heeft die al jaren meedoet al professionele wedstrijden.




“Forever Faster”




My Shoppingbag
Je Shoppingbag is leeg.
€ 5,- korting op je bestelling

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang jouw € 5,- welkomstkorting!

Nee dank je, ik wil geen korting.

Om je de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Bekijk onze cookieverklaring. Als je gebruik maakt van onze site, gaan we ervan uit dat je akkoord bent.